T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / DATÇA - Kazım Yılmaz İlkokulu

eTwinning Projemiz Başlamıştır: Insect Citizens: Nature's Little Heroes

eTwinning Projemiz Başlamıştır: Insect Citizens: Nature's Little Heroes

Kazım Yılmaz İlkokulu olarak Sırbistan ile kurucusu olduğumuz ve Türkiye'den Bayburt, Sinop, Urfa, Osmaniye ve Muğla okullarının katılımı ile gerçekleşen "Insect Citizens: Nature's Little Heroes" adlı eTwinning projemiz başlamıştır. Okulumuz sınıf öğretmeni Serap DENİZLİ'nin kurucusu olduğu bu projede, Avrupa ülkelerinden öğretmenler de yer alıyor. Kazım Yılmaz İlkokulu'ndan Okul Müdür Yardımcısı ve Din Kültürü Öğretmeni Serhat KIŞ ile 4-B Sınıf Öğretmeni Nesrin ULUFER de proje ortakları arasında.

Projenin Amaçları

Bu eTwinning projesi, böceklerin ekosistemlerdeki hayati rollerini keşfederken, öğrencilerde sorumluluk, iş birliği ve doğaya saygı gibi vatandaşlık değerlerini geliştirmeyi hedefliyor. STEAM (Fen, Teknoloji, Mühendislik, Sanat, Matematik) temelli ve problem tabanlı öğrenme yaklaşımıyla, 5E öğretim modeli (İlgilen, Keşfet, Açıklama Yap, Derinleştir, Değerlendir) rehberliğinde öğrenciler, böcekleri "doğanın vatandaşları" olarak inceleyecek ve kendi çevresel sorumluluklarını yansıtacaklar.

Kazanımlar ve Etkinlikler

Gözlem, bilimsel araştırma ve grup çalışması gibi uygulamalı etkinliklerle öğrenciler; eleştirel düşünme, yaratıcılık, planlama, kendilerini ifade etme, sorgulama, öğrenmeyi sağlama ve takım çalışması becerilerini geliştirecekler. Proje, ekolojik karşılıklı bağımlılığı derinlemesine anlamayı, sürdürülebilir davranışları teşvik etmeyi ve böceklerin doğaya katkıları ile bireylerin topluluklardaki görevleri arasında paralellik kurarak aktif vatandaşlığı teşvik etmeyi amaçlıyor.

eTwinning platformu üzerinden kültürler arası iş birliğiyle öğrenciler, bulgularını paylaşacak, çevresel sorunlara ortak çözümler üretecek ve biyolojik çeşitliliği koruma konusunda küresel bir sorumluluk bilinci geliştirecekler.

Bu proje, böcekler üzerinden doğayı anlamayı ve vatandaşlık bilincini eğlenceli bir şekilde birleştirmeyi amaçlıyor. Proje etkinlikleri arasında böcek temalı biyomimikri araştırması ve öğrenci sunumu ile STEAM Böcek oteli yapımı gibi uygulamalar yer alıyor. Öğrenciler öğrendiklerini akranlarına ve çevrelerine aktararak STEAM ve tasarım odaklı düşünme konusunda yetkinlik, beceri ve farkındalık kazanacaklar.

Yöntem ve Araçlar

Öğrencilerin sanat uygulamaları ve öğeler arasında bir bağ kurarak öğrenmeleri hedeflenmektedir. Proje boyunca Web 2.0 araçları aktif olarak kullanılacak, ders içi ve çevrimiçi toplantılarla eğlenceli ve öğretici bir proje olması amaçlanmaktadır.


21-05-2025

 

21-05-202521-05-2025

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 21.05.2025 - Güncelleme: 21.05.2025 21:23 - Görüntülenme: 69
  Beğen | 0  kişi beğendi

Etiketler :
eTwinning,